Skin Food

Er zijn een heleboel manieren om je lichaam gezond en fit te houden. Gezond eten, regelmatig bewegen en voldoende slaap zijn algemeen bekend om hun positieve effect op het lichaam. Een gezonde levensstijl bevordert ook de huidskleur en huidconditie, maar wat minder weten is dat er ook voedingsstoffen zijn die de huid kunnen verbeteren. Voldoende water drinken is een bekende oplossing maar wist je dat vis en walnoten je ook een handje kunnen helpen?

Een mooi voorbeeld voor “skinfood” is voeding met omega-3 vetzuren. Omega-3 vetzuren helpen je celmembranen gezond te houden en verminderen de lichaamseigen productie van infecterende stoffen die huidveroudering veroorzaken. Vis vormt een goede bron van omega-3 zoals sardines, ansjovis, makreel, haring en zalm. Ook rauwe, plantaardige vetten en oliën zoals lijnzaadolie, walnotenolie en kokosolie vormen een goede bron. Walnoten bevatten van alle noten de hoogste concentratie omega-3, dus een handjevol in de smoothie of yoghurt is een goede manier om aan je dagelijkse dosis te komen. Een schepje lijnzaad erbij en stralen maar!

Manon Plokker, huidtherapeut

 

Skin Food 2

Een gedachte over “Skin Food

  1. Pingback: Beauty Vitamines

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s